Shop Mobile More Submit  Join Login
The Face of Fear page 12 by frogsfortea The Face of Fear page 12 by frogsfortea
Dun-dun-dun-duuuun!
The mysterious object is finally revealed! :dummy: (although I know some of you had already guessed!! ;) ) Well, you got me!! :D I hope you enjoy it anyway!
I apologize for the huge delay but I was really stuck! Also I managed to injure myself in the silliest way (I harpooned my index finger with a cloth-hanger.... :rofl: )
Oh and yes...MN is really rubbing it...but..honestly...I love Pitch,but he did some pretty stupid mistakes in the movie...(like breaking Jack's staff and-throwing-it-at-him!! :stare: )
If all goes well the next one should be up quite soon! (and I promise..the chit-chat is almost over....!There will be again blood and tears and all the rest fairly soon :D)
So...yeah... I hope you enjoy it anyway and thank so you so much for reading!! :heart:

Next page: frogsfortea.deviantart.com/art…
Previous page: frogsfortea.deviantart.com/art…
First page: frogsfortea.deviantart.com/art…
Add a Comment:
 
:iconmangaartfan:
MangaArtFan Featured By Owner Jul 21, 2015  Student Traditional Artist
Oh god, I just laughed when I saw that face.
Reply
:iconnikimaweird:
NikiMaweird Featured By Owner Dec 28, 2014  Hobbyist Traditional Artist
I really should have read this before High Pitch And Low Key....now I already know the secret. Damn
Reply
:iconsilverlady7:
SilverLady7 Featured By Owner Oct 23, 2014
I had left this comic for awhile, for lack of time... but now I´m returning for it.  I´ve been studying Italian on duolingo since the beginning of the year, and I have recently started French, too,  so I´m enjoying your translations a lot. 
Reply
:iconkatrinava:
Katrinava Featured By Owner Aug 21, 2014  Hobbyist Artist
Y'know…there is a fanfic about what if Pitch didn't throw Jack's weapon right at him. And it's great! Sort of, it's called "Abandoned in Antarctica".
Reply
:iconde4dlysnip3rz:
DE4DLYSNIP3RZ Featured By Owner Oct 5, 2014
I read that. It's kinda creepy, he commits suicide at the end by drinking bleach. *shudder*
Reply
:iconkatrinava:
Katrinava Featured By Owner Oct 5, 2014  Hobbyist Artist
It turned out to be the best angsty fanfic I've seen! And I love those. If you don't, for each their own. It was still a bit creepy…
Reply
:iconde4dlysnip3rz:
DE4DLYSNIP3RZ Featured By Owner Oct 5, 2014
Never said I didn't like it. I just didn't really get into Jack killing himself. There is another fanfic on 'Archive of our Own' called 'Father Fear' which so far only has three chapters. It's a ROTG take on Slender: The Arrival. It follows Jack and Tooth following a missing child, and when they split up, Jack is taken by the Slenderman and becomes the 'Chaser' in the mine, stalking Tooth. (At least I think he is, like I said there is only three chapters so far) but the point I'm making here is that the way Slenderman takes Jack is so friggin creepy, if not a bit scary!
Reply
:iconkatrinava:
Katrinava Featured By Owner Oct 6, 2014  Hobbyist Artist
It sounds so perfectly creepy and intense! *screenshot* lemme find this…
Reply
:iconde4dlysnip3rz:
DE4DLYSNIP3RZ Featured By Owner Oct 6, 2014
It is quite creepy, and I've been waiting for Chapter 3 since July 8th
Reply
:iconfan-of-the-dark-side:
I really like the way you drew him in the third and fifth panel, good job^^ Just one thing I'm wondering about..shouldn't his skin on the tooth box be a littel brighter, seeing that he was still Kozzy at that time ?
Reply
:icon1999marvelteen:
1999MarvelTeen Featured By Owner Jun 27, 2014  Hobbyist Writer
Sh!ts Going down
Reply
:icongrimtales29:
GrimTales29 Featured By Owner Dec 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
His faceplam in the first panel xDD And OMG He looks like a ugly Grumpy Cat in the last one xDD
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Dec 22, 2013

heheheh not to rub it in his face...but...in the movie he didn't have the smartest of plans!!:XD:

hahahah he does ...poor grumpy thing!!!:giggle: XD

Reply
:icongrimtales29:
GrimTales29 Featured By Owner Dec 23, 2013  Hobbyist Digital Artist
Yeah, when he brook Jack's staff and then throw at him, I was like : ''dude, if you really want him dead, why did you throw the staff at him????'' LOL xD
Reply
:iconhellopeoplez50:
Hellopeoplez50 Featured By Owner Oct 4, 2013
on the tooth box pitch looks like the grumpy cat
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Oct 6, 2013
hahahhaha oh my you're right..:!!XDwell like owner like pet I suppose!!!XD
Reply
:iconiluvujackfrost:
Iluvujackfrost Featured By Owner Oct 2, 2013  Student General Artist
Hahagagahahahagahahg Pitch looks ugly at the toothed box 
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Oct 3, 2013
:giggle: he does...!!XD
Reply
:iconiluvujackfrost:
Iluvujackfrost Featured By Owner Oct 4, 2013  Student General Artist
Wow, he has really giant eyes!!! BWAHAHAHAHAHAHA
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Oct 4, 2013
hahahaha "what big eyes you have....."XD
Reply
:iconiluvujackfrost:
Iluvujackfrost Featured By Owner Oct 5, 2013  Student General Artist
Little red riding hood...... Lol
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Oct 6, 2013
hahah yepp and there we learnt not to trust big eyed people!XD
Reply
:iconiluvujackfrost:
Iluvujackfrost Featured By Owner Oct 8, 2013  Student General Artist
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Reply
:iconhimawarinoichzoku:
HimawariNoIchzoku Featured By Owner Sep 4, 2013  Hobbyist General Artist
Grumpy Cat is really a descendant from a pet PItch owned as a kid..... 
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Sep 4, 2013
hahahaha maybe!!!XD
Reply
:iconrowanrhed:
RowanRhed Featured By Owner Aug 31, 2013  Student General Artist
heh Seraphina is definetly not subtle about anything infact I don't think anyof the Pitchenzer Family can be( mY Oc Magpei benig an exception)
and Corvus Pitchenzer is definetly more than alittle like his father Pitch( the calculating son ofa bitch)  but is missing that fundamental coldness and fear that would turn him into somethin like his father( and even so Corvus is a halflight so it wouldn't work in he first place)
Raven Black( Corvus' twin sister) is more that just calculating she's down right Machiavelien nobody is more caculating ormore cold, she's just fucking evil
and last but not leastlittle Magpei Darke possibly the only real nuetral in this fucked up family and one of the few people that Corvus really fear ( her and Katie for alot of the same reasons) and will really protect therefor she;s dangerous for everyone
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Oct 3, 2013

hahha I agree....subtlelty and Pitchiner never went along...!XD

ah, you really should make a fanfiction of it...you know so well your characters already...!XD

Reply
:iconrowanrhed:
RowanRhed Featured By Owner Oct 5, 2013  Student General Artist
already have wel the story part of it anyway thers a copy of every chapter here on Deviantart so you could check it out if you wanted
Reply
:iconxnightchangelingx:
xnightchangelingx Featured By Owner Aug 7, 2013  Hobbyist General Artist
that...picture is.so .Cute!
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 9, 2013
hahah thanks!!! :giggle:
Reply
:iconptitchka:
ptitchka Featured By Owner Aug 1, 2013  Hobbyist General Artist
ooh Pitch's memories? hehe this is getting really intresting, i know his past, but still, i'm reeaally intrested in what's comming :D
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 1, 2013

hahaha well.... I'm afraid that'll have to wait a bit sorry XD :D

but thank you!!! :glomp:

Reply
:iconptitchka:
ptitchka Featured By Owner Aug 1, 2013  Hobbyist General Artist
no worrys, i'll wait with patient :D
Reply
:iconlovelydeath97:
LovelyDeath97 Featured By Owner Jul 30, 2013   Artist
THE ANGST WILL EAT ME ALIVE!
*clicks link to next page*
I'm trusting you here...
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 1, 2013
hahaha no worries dear! :D you have so more time to prepare for that!! XD
Reply
:iconmiss0001:
Miss0001 Featured By Owner Jul 30, 2013  Hobbyist General Artist
YEEEEESS! We found out what she stole! :excited: That was killing me! x) I bet Tooth had high security on Pitch's teeth! Probably had her little tooth minions march around it or something...which I'm sure she realizes now wasn't the best form of security. xD Gah, you harpooned your finger?!?! With a cloths hanger?! OUCH! I'm so glad I get to read your comics again! Been gone for awhile! Gah, I just realized Pitch is drinking! (Leaves computer to get drink) Alright, all good! x)
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 3, 2013

hahahaha I know.....I've been dragging it for...er...12 pages!!! ^_^'

hahaha I can picture that!!! (oh..my now I want to draw it!! Honey you've got to stop that!!every time I read your comments

you make me want to draw them!!!I'm never going to finish this comic!! :rofl:)

hahaha that I did...don't ask...I don't even know how I did that...XD (me and tiding up really don't get along!! :D)

hahahaha well done my dear :glomp:!!!thank god I believe he's done drinking now!!! (ohh but I shall find something else to do... :plotting:)

as usual THANK YOU FOR YOUR COMMENT!!!  :glomp: 

 

Reply
:iconmiss0001:
Miss0001 Featured By Owner Aug 4, 2013  Hobbyist General Artist
Haha, draw it, draw it! Doooo it, DOOO it. x) Man...I had the weirdest voice in my head while typing that. xD

Weeelll, I don't want you to EVER finish this comic, so my plan is working! We will get to enjoy it forever! Mwahahaha! :evillaugh:

Yeah, I feel the same way about technology most of the time...we have a mutual dislike for each other. x) tiding up, on the other hand, I'm pretty sure I'm just allergic to that stuff. x) Done Another challenge? I ACCEPT! I take these challenges very seriously... xD

You are very welcome, as always. :hug:

Gahhh, the lightning outside my house sounds close and my dog is clawing my leg because of it. SAVE MEH! I usually like lightning...but I get paranoid using technology during a storm. 0.o Sorry, random, typing my frantic thoughts. MUST.FINISH.TYPING. MESSAGE!
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 5, 2013


hahahha I think I actually heard that!!! XD

ah!!It was all your plan to begin with!! I should have known!! XD

ahhh I so know what you mean unfortunately!!! oh...and to top my previous mishap,

today as I was hovering I managed to trip (like...old lady style) and as I was going donw

with the hard-won grace of a pine tree I even had the time to think that there were so many things I wanted to do before crippling myself

(yes..I am that much of a Drama Queen :facepalm:) amongst which there was
finishing the damn comic....! Then..as I didn't die I went on to discover
the wonder of "spray bandage". Never heard of it? Good. DOn't.
It's awful. And it stings!! :fear: (ah this modern things!!why, just why???)

Oh yes dear!! and another one to the list!! XD (I've doodled that already, so
maybe, maybe it'll be up within the year XD)
Oh my!!I love storms!!(especially summer ones!)There's one right now
where I am (though it's a pathetic lil thing...T_T)
Ahh just in case...unplug your computer...that's the only thing that could
be dangerous! not you, only your computer (but to me it's like my life ...so...yeah.. :D)
hahahaha you're awesome!!!
I absolutely adore your comments!!!!! :glomp: :heart:

Reply
:iconmiss0001:
Miss0001 Featured By Owner Aug 5, 2013  Hobbyist General Artist
Oh my goodness, I'm sorry, I have to admit, I was laughing a lot during this message! x) You poor dear! First the hanger, then you tripped, then the comics came into the equation, then you experienced the spray bandage! You know...I kind of want to try the spray bandage now. Curiosity killed the cat cat planet cat planet  ---Wait, what am I saying? I'm not a cat!Dignity laugh   I'm gonna do this thing! That is my new life motto. xD 

You already doodled it? Yesss, that's one step closer to you finishing it! :excited: I can wait a year. x)

I'm actually like storms a lot too!singing in the rain   That's why I love summer in Colorado, we get them so much! What I hate is heat, I can't stand weather above 70 degrees!

Haha, I just get SUPER paranoid! Example? I don't like sleeping on the bottom of a bunk bed because I think the top is going to fall and crush me.Oak pwnz Mahogany  I'll do it if I have to, but every little creak from the bunk bed will freak me out! Don't judge me... x)

Haha, same here about the computer! My family has got to the point where they call it my boyfriend :sweatdrop: revamp v2  . Let's just say I spend A LOT of time with it. x)

I'm very glad, cuz I'm gonna keep em' coming! Haha! :hug:
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 6, 2013

 

You...you laugh at my mishaps?? Oh you despicable evil person...!
haha who am I kidding!?! I :heart: you!! XD
ahhhh spray bandage is like spray cheese (gross looking and just as effective..
might actually be the same thing now that I think about it...what with spary
cheese having disappeared in Italy some years ago..they might have found another
way to bring it back...!)

hahaha you'll probably have to my dear!! Though I must admit
I really can't wait to do our other challange as well...!!:D
I'd like to try vertical-web-comic-layout...though I have no experience with that either...XD
Oh does it rain much there??Here is so stiffing hot!! You complain for
70 degrees!?!?Here it is 100!!!  ugh...!That's why I fled to the mountains...
a bit better..but still hot!! :fear:

Hahahha well I totally share that fear!!!Though having a twin brother
I discover I fear both the top and bottom bed!!(being attacked from the top
has the advantage that you might see it coming...from the bottom however...
I'd just see hands sticking out to get me in the middle of the night...
ahhh my sweet bro...he's behind most of my phobias...!including claustrophobia..!! :B XD)
haha you know what happened to me?recentely I was in a hostel (bunk bet, bottom one)
on the top one was a fat German boy (and I stress FAT) so he came back late at night
while me and the other girls of the dorms where already in our beds..
He climbs up (waking me,but I'm a light sleeper anyway..OLD LADY!XD)and
he drops his damn HUGE smarphone on my face...then apologize..falls asleep
and STARTS TO SNORE.So loud he woke up the other 2 girls and we spent(no exagerating)
45 minutes trying to rouse him (tried everything...water, noise,pushing, a cold French Goat cheese
[I was in France] but nothing... XD)so..yeah...that adedd a new fear to the bunk beds for me...! XD

Hahah I know what you mean!! last year I had my computer stolen...:fear: ahhh the pain!!!

hahha do that!!!and sorry for the late reply but that nice lil storm I
told you about was little but effective with the conncection...! X(

Reply
:iconmiss0001:
Miss0001 Featured By Owner Aug 12, 2013  Hobbyist General Artist
Ooh, another challenge? I can't wait! I lurve a challenge...probably why I love Pitch. x) Hey, but I blame you for that! This love didn't start until I saw your artwork, lol!

Haha, YES I complain about 70 degrees! What'cha gonna do bout' it? x) Haha, I'm just such a spoiled Coloradan. x) I remember dying at my family's reunion in Idaho during a heatwave! I complained about the heat while my Californian cousin was like, "Gurl, please." x) I think it's somewhere in the 60's right now and a thunderstorm is rolling in...that should make an interesting jog tonight! Ooh, I should totally run in slow motion through the rain like in the movies! I bet the random pedestrians would love that. x) Dancing in the Rain jogging WTF?!  Tangerine Tree :floweraroused:  (that's my beautiful park...well, I actually jog at the YMCA, but whatevs) xD

Man, 100 degress? Here, I'll fan you! .:Ice Cude Stuck:.Couldn't find a fan, but here's a giant block of ice! Dancing dummy  LOL

Haha, aren't brothers the best? I have a younger and older one, but the older one gives me the most trouble. :shifty:


Great, now I'm afraid of Germans! :flagofgermany:  THANK YOU! JK, JK. x)  Well, did he at least repay you in German chocolate for that terrible ordeal? After all, he was fat AND German, so... (Lol, bad Marissa, BAD! No stereotype jokes! No fat jokes either!) Sorry...I'm so used to friends scolding me so much that I scold myself when I'm alone. xD How did you get into the terrible ordeal with the mysterious German? Detective

Oh my gosh, I don't know what I would do if my computer were stolen! I'd probably call the police...and the FBI...and the president. x) 
obama unz plz - animation :panic:  (Me in panic and Obama...head bobbing?) x)
Reply
:iconeitherangel:
eitherangel Featured By Owner Jul 29, 2013
I`m very happy that you get worthy recognitions for your story! :) You deserve it!
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Jul 30, 2013

oh, my :blush: THANK YOUUU!!!!!! :glomp:

I'm super uber happy actually...! :D

 

Reply
:iconbvblover4ever:
BVBlover4ever Featured By Owner Jul 29, 2013  Student General Artist
Duuude! This is seriously AMAZING!!!!! I love your style of drawing and every panel is awesome! This is a great story line and absolutely love where it's headed. It's different because I've read stories where Pitch regains his memories and they're usually pretty epic but I have never read or seen any where he gets help from Mother Nature (Seraphina, his daughter) at least I am almost 100% positive that's her name because out of all the stories I have read or pictures I've seen with her that's her name the majority of the time. :) I am super excited to find out what happens next! :XD:
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Jul 30, 2013

oh my. You'll never know what happens next because your comment just killed me...

I don't know what to say. Thank you so, SO much!!!!You are so very kind!!!! :blush:
I'm beyond flattered....!I'm...flattened to a happy puddle!!!XD
I'm so glad you like this story!!!! ah, yes, I discovered myself a Seraphina fan (I think it's
her name too,but I have no idea where did it come from!XD I just the read the first 3 books..mha!:D)
so I just had to make this story...! :D
oh my...still overwhelmed by your comment...!
well I'll just go and upload the next one while I reagain my wits!!XD
THANK YOU AGAIN!!! :glomp:

 

Reply
:iconbvblover4ever:
BVBlover4ever Featured By Owner Aug 1, 2013  Student General Artist
You are very welcome! So glad I could blow you away with my love for this. :) :heart:
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Aug 3, 2013
ahh you did...you definitely did!!! :glomp:  :heart:
Reply
:iconnekophy:
nekophy Featured By Owner Jul 28, 2013  Hobbyist Digital Artist
OMG YOUR STORY GETTIN INTERESTIN N INTERESTIN :iconinglipplz:

haha I love this page! 
Reply
:iconfrogsfortea:
frogsfortea Featured By Owner Jul 30, 2013

hahaha thank you my friend!!!! :glomp:

and gosh you're emoticons are getting creepier and creepier!!! :fear:  :rofl:

oh my!! you might just have scared me into uploading the next! :D

Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
July 25, 2013
Image Size
6.6 MB
Resolution
4961×7016
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,390
Favourites
140 (who?)
Comments
164
Downloads
5
×